ال آرژنین

قرص آرژنین یکی از بهترین و مهم‌ترین مکمل‌های دو دهه اخیر برای بهبود عملکرد بدن بوده و می‌توان گفت که بی‌رقیب است. در نتیجه به‌خاطر تأثیر مثبت و فوق‌العاده‌ای که روی عملکرد بدنی فرد می‌گذارد، مکمل قبل از تمرین به حساب می‌آید.

بگذارید کمی به عقب برگردیم، روزگاری بود که هیچ مکمل قبل از تمرینی وجود نداشت!

در آن زمان اگر به دنبال ماده غذایی برای بهبود عملکردتان بودید، احتمالاً به شما یک فنجان قهوه می‌دادند.

اما با ورود نسل مکمل‌های پیش از تمرین دنیای بدنسازی متحول شد.

در این مطلب از فیتامین در مورد قرص آرژنین فواید، مضرات، بهترین زمان مصرف آن و هرچیزی که به ذهنتان برسد، صحبت خواهیم کرد.

قرص آرژنین چیست؟

آرژنین یکی از آمینواسیدهای ضروری برای بدن است که بدن همه ما برای ساخت پروتئین به آن نیاز مبرم دارد.

مقداری از این آمینواسید تقریباً در همه غذاهای پروتئینی که در طول روز میل می‌کنید، یافت می‌شود.

حتی اگر بدترین غذاهای دنیا را هم بخورید بازهم در طول روز مقداری آرژنین دریافت خواهید کرد. در اصل کاربرد قرص آرژنین رگ‌گشایی بوده و خون را در رگ‌هایتان به جریان می‌اندازد.

به همین خاطر است که نه‌تنها بدنسازان، بلکه بیماران قلبی‌ـ‌عروقی و افرادی‌که مشکل نعوظ دارند هم سراغ آن می‌آیند. در بخش بعدی، مصرف‌کنندگانِ اصلی آرژنین را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

ال آرژنین

ال آرژنین

فواید ال آرژنین

البته بهتر است برای بهره‌مند شدن از فواید قرص ال آرژنین نظر پزشک خود را جویا شوید اما از فواید این قرص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش فشار خون
  • کمک به کاهش وزن
  • افزایش تولید اسپرم
  • افزایش حجم عضلات
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تحریک ترشح هورمون رشد
  • سرعت بخشیدن به ریکاوری
  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی
  • افزایش عملکرد ورزشی در بدنسازان

تأثیر قرص آرژنین بر عضله‌سازی

مصرف این مکمل بدون قید و شرط منجربه افزایش و رشد بیشتر عضلات خواهد شد؛

زیرا بدنتان برای سنتز بیشتر پروتئین‌ها نیاز به آرژنین دارد؛

به‌عنوان مثال وقتی‌که حجم عضلات شما در نتیجه ورزش‌کردن افزایش پیدا می‌کند، ال آرژنین به سلول‌های عضلانی پیامی فرستاده و آن‌ها را تشویق می‌کند تا هورمون رشد بیشتری ترشح کنند

که این یعنی عضله‌سازی چند برابری! همچنین به دلیل اثر ترمیم بخشی آرژنین روی بافت‌های بدن، با مصرف این مکمل مدت ریکاوری عضلات پس از تمرین کاهش یافته و با افزایش حجم ماهیچه‌ها برای بدنسازان تبدیل به یک مکمل بسیار محبوب شده است.

مواد غذایی با سطح بالای آرژنین

این مکمل فوق‌العاده را می‌توانید با خوردنِ این غذاهای سرشار از پروتئین دریافت کنید:

  • ماهی
  • مرغ
  • سویا
  • گوشت قرمز
  • لوبیا
  • غلات
  • لبنیات
  • جو دوسر، ذرت، برنج قهوه‌ای و شکلات
  • دانه‌ها (مثل تخمه آفتاب‌گردان و کنجد)
  • آجیل‌ها (گردو، فندق، بادام‌زمینی، بادام و کشمش)

بهترین زمان مصرف قرص آرژنین

در بدنسازی اگر می‌خواهید از همه فواید این مکمل بهره‌مند شوید، باید حواستان به زمان مصرف این مکمل باشد.

نکته اول این است که به خاطر داشته باشید برای بیشترین تأثیر، آن را قبل از تمرین میل کنید.

بهترین زمان مصرف نیم یا یک ساعت قبل از شروع تمرینتان است.

مصرف این مکمل قبل از تمرین باعث بهبود خون‌رسانی به عضلات و افزایش استقامت و عملکرد شما خواهد شد.

بهترین میزان مصرف مکمل آرژنین

طبق تحقیقات آزمایشگاهی و عملی، بهترین میزان آرژنین حدود ۶ گرم در نظر گرفته شده است.

اگر شما می‌خواهید بیشتر یا کمتر از این میزان مصرف کنید، پیشنهاد می‌شود که محدوده ۵ تا ۷ را حتماً رعایت کنید.

زیرا افرادی‌که مصرفشان کمتر از این میزان یعنی ۳ گرم بوده هیچ تأثیری نگرفته و کسانی‌که حدوداً ۱۰ گرم آرژنین دریافت کردند نیز دچار مشکلات گوارشی شده بودند.

در نتیجه بهترین میزان مصرفی، همان ۶ گرم ال آرژینین خواهد بود.

ال آرژنین

ال آرژنین

ال آرژنین را چگونه مصرف کنیم؟

این مکمل را پیش از تمرین به مدت ۲ یا ۳ ماه پشت سرهم، نهایتاً ۲ تا ۳ وعده در طول روز میل کنید.

همچنین بعد از اتمام دوره، ۲ تا ۳ ماه مصرف قرص ال آرژنین را کنار بگذارید و پس از آن دوباره مصرف آن را از سر بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)